24 mars 2014

RANDIGA KUDDAR & VITA GOLV

 
Ny vecka Nya tag
I helgen har vi funderat lite på golv (igen)
Jodå, vi har återigen tagit hem golvprover för att försöka få en
uppfattning om hur det kan se ut med ett vitt golv i vårt kök (och hall)
Det är sååå svårt att se det framför sig hur det kommer att se ut
med en yttepytte liten provbit. Att jag dessutom är den veligaste
människan på denna jord, gör ju inte saken enklare precis.
Här ligger provbitarna.
Högst upp "Arena", ett vitt ask tilja golv,
efter den, längst ner till höger "Tarkette" "Epoque Winter" och
till vänster "Arena" ett lutat, vitlaserat och lackat furu xl tilja golv.
.
Ja vad månne det bli av det här??
Randiga kuddar på hög, och på pallen "TineK" korgväska.
.
Idag lämnades golvbitarna tillbaka.
Vi får helt enkelt fundera vidare.
.
To be continued...
.
Då tar vi väl tag i denna nya veckan och gör det allra bästa av den!
.
KRAM
 

16 kommentarer :

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är svårt med golv, tapeter och sånt, av de bitarna du visar gillade jag Arena bäst, men det är svårt att se på skärmen, man ska nog se det irl för att få bäst uppfattning.
Ha det fint och å så gott!
Kram,
Regina

Mittgodastefinaste sa...

Det där var svårt! Jag tyckte att det som såg lite "grovt" såg fint ut! Du har det så fint, skulle verkligen vilja gå en rundtur hos dig!

Kram Jenny

Unknown sa...

Epoque winter är just ett golv som jag vill ha. Älskar den !

LantlivsAnette sa...

Jag förstår dig, inte lätt det där, har ni kommit fram till vilket det blir ännu ? Såå fina dina kuddar är,,Ha det gott Kraaam Anette

Anonym sa...

Ja, det er jammen ikke lett med gulv...man skal virkelig være sikker før man bestemmer seg, blir spennende å se hva dere velger:)
Herlige puter og ikke minst kurven fra Tine K:)
Ha en herlgi dag
Klem Merete

Jenny sa...

Härliga kuddar! Det är svårt med golv. Vi fick riva ut vårt gamla trägolv i köket som vi gör i ordning nu, det var i rätt risigt skick och med miljoner hål efter spikade skivor och plastmatta ovanpå *morrar* Sen la vi nytt trägolv och det har jag använt hårdvaxolja till, har gjort det i andra rum och tyckte det blev bra så det var lika bra att fortsätta. Lycka till med ditt!

Kram,
Jenny

Källeboda lantliv sa...

jag tror på ett vitt golv ..snyggt !
vi har ett vanligt laminat i vitt från ikea i vårt kök ...
det är bara en nackdel alla smulor syns behöver dammsuga varje dag ..
hundens tassar ger också avtryck , mimmis golden hälsar på emellanåt ..sen åker skurtrasan fram ! hi hi ..
ha det gott fina du ! kram jeanette

Lenas trädgård sa...

Roligt att se och läsa om dina funderingar på golv. Vi har precis beställt nytt offwhitefärgat kök från Ikea. Och då blir det ju lite funderingar på golv - men också på kakel! Vit, vitt, vitt?! Vill ha ett ljust kök nu,har ett olivgrönt från Ikea -96. Så nu ska ljuset in hos oss. Men jag vill nog inte ha helt vitt i övrigt...tror jag. Här velas också, som du märker...
Kommer att läsa hur ni väljer, kanske man får bra tips, som vi också kan nappa på!?
Ha en bra vecka! Lena

Unknown sa...

Aaa förstår att det är svårt!! Skulle oxå vilja ha vita golv men ..jag har målat våran furutrappa vit oops vad man ser allt smuts .. men det är superfint! ;)

Ha det gott!
Kram
Lotta

Photo by Maria sa...

Det golvet som ser ut som plank ser jättesnyggt ut =)
de andra är också snygga men just det föll jag för..

Kuddarna gillar jag med.. Jättefina..

Kram Mia

House and Garden by Bia sa...

Svårt att välja...skulle jag också ha....ibland är det som Aftonbladet eller Expressen !!...tycker alla var fina...tur att det inte är jag som skall välja, hihi...
Kram bia

Smillas Wohngefühl sa...

Hej,
your room will look lovely with a white floor! I like the one in the bottom of the pic on the right side best.
You have such a lovely home, I stop by from time to time and I always enjoy your pics!
have a nice day,
Smilla från Tyskland

Birgitte og Kaffekoppen sa...

Det skal blive så spændende at se hvad det ender med,
Og ih hvilke puder. Suk! :-)
God uge
Klem
Birgitte

Villa Björkenäs Backen sa...

:)
Visst kan man bli velig...
Fina var alla och jag som tänkte föreslå att ni kan köpa vårt laminat golv.
Trägolvet är fint...men å andra sidan så lever den också.
Har ni kommit till skott än med ert beslut ? :)
Hoppas att allt är väl med dig.
Nu ska jag sova. kom hem precis efter kvällspasset och det är en tidig morgon imorgon :)

Ha det gott och ha en fin helg också !

Tack snälla rara du för dina fina ord "

Kram kram

Villa Björkenäs Backen sa...

:)
Visst kan man bli velig...
Fina var alla och jag som tänkte föreslå att ni kan köpa vårt laminat golv.
Trägolvet är fint...men å andra sidan så lever den också.
Har ni kommit till skott än med ert beslut ? :)
Hoppas att allt är väl med dig.
Nu ska jag sova. kom hem precis efter kvällspasset och det är en tidig morgon imorgon :)

Ha det gott och ha en fin helg också !

Tack snälla rara du för dina fina ord "

Kram kram

STENLYCKA sa...

Fredagskramar från Raina önskar dig en fin helg!