7 januari 2015

NYTT ÅR - NYA LÖFTEN


Hej Nya Året!
De senaste dagarna har jag städat ut julen.
Det är en härlig känsla tycker jag.
Man får förnyad kraft och ser fram åt nya utmaningar! 

Här står Molly snart 8 månader och kikar ut genom fönstret.

Nu har hon börjat komma in i våra vanor och vi i hennes.
Det känns som den jobbigaste valptiden är förbi oss. Skööönt!


Nu har både kyrkan och kottarna åkt ner i jullådorna igen :)

De lata dagarna över och det är åter dags för rutiner och
en väckarklocka som ringer. Inget jag direkt längtar efter,
men jag behöver nog komma i fas och få lite struktur i tillvaron.

Och så måste jag ta tag i mina nyårslöften!!!
Har lovat mig själv att utöva lite meditation/yoga varje dag.
Nu har jag varit sjuk sedan nyår (ingen bra start på det nya året) 
men snart hoppas jag vara på benen igen, 
eller rättare sagt på yogamattan :)))

Ni då?? Gav ni några nyårslöften??

12 kommentarer :

House and Garden by Bia sa...

Idag åkte julens sista saker väck...satte upp nya gardiner (men inte vår gardiner ännu)i köket och möblerade om lite i vardagsrummet ;))...jag utövar också yoga...det är härligt...men jag har också varit lite slö med yogan, hihi...men nu är det vardag igen och nya tag...
Kram bia

Photo by Maria sa...

Här håller jag med på att plocka bort lite jul, sakta men säkert töms rum efter rum..

Inga nyårslöften tagna, men jag har gått med i två utmaningar på fb, den ena att inte äta socker under januari och den andra att träna 100 pass innan midsommar =)

Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig dag och tack för all inspiration!
Kram/Lena

House and Garden by Bia sa...

Svar på din yoga fråga: Javisst ska det bli ett bättre "yoga år"...nu kör vi Paula!!

Jag ska snart köra ett pass...ska bara vakna till lite bättre, hihi....
Ha det gott!
Kram bia

LantlivsAnette sa...

Åhhh söta söta Molly..så skönt att hennes valptid är över för jag vet hur jobbig den kan vara..
Här är också julen nerpackad och man längtar efter våren nu...
Jag ger inga nyårslöften, eller joo lite kanske, att bli nyttigare...
Kraaam Anette

Jenny sa...

Nej, inga löften, däremot har jag väl en del planer/mål/önskningar. Just nu har jag en sockerfri månad, behöver det efter alla gotter jag vräkt i mig under december. När jag inte längre äter för att det är gott, utan för att jag har sötsug, då brukar jag göra något åt saken. Får göra en utvärdering sen, det går i alla fall bra.

Molly är så himla söt!!! Julen är undanstädad här också.

/Jenny

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Inga direkt löften men ändå funderingar och planer och en heeel del önskemål :)
Att ta hand om mig själv lite bättre, det har jag faktiskt lovat mig!
Ha en mysig helg.
Kram kram
Jessica

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Hanna

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Valptiden ja vad säger man om den =)))
settern vi har nu var faktiskt året då vi köpte honom och det var rätt skönt.
Ha en härlig söndag.
Gabriella

Mittgodastefinaste sa...

Nope! Jag ger inga nyårslöften!

God fortsättning! Hoppas du mår bättre!

Kram Jenny

Organically Glamorous sa...

That dog is SO cute :)